Monday, April 26, 2010

belajar...belajar.... belajar.... dan faham..





kite kecik2 pegi skolah....
pegi skolah cigu ajar....
cigu ajar sampai paham....
balik umah... kita belajar apa yang kita paham....
tapi masa disekolah dulu... ada ke cigu ajar kita untuk paham orang....
x ade kan.... jadi kehidupan yang kita lalui skrg ada lah pelajaran untuk kita memahami orang
selalu aku duduk sendiri.... lepak.... dah jauh aku merantau.... banyak yang aku dapat tengok...
banyak pengalaman yang dapat aku lalui... dan mcm2 orang yang aku kenal.... macam2 ragam yang aku dpat tgk....
tp sekarang aku berfikir... adekah aku memahami apa yang orang dalam kehidupan aku mahukan...
terkadang aku agak keciwa ngan orang disekeliling aku yang aku anggap baik rupanya kawan makan kawan... dan yang aku anggap jahat rupanya dia la yang selalu ada disamping aku time aku susah....
pelajaran ni aku tak dapat didalam kelas... didalam kuliah tapi aku dapat melalui pengalaman aku sendiri...


pengalaman banyak mengajar aku.... tapi kenapa aku masih jahil untuk terlalu mempercayai orang....
mungkin sebab aku hanya manusia yang lemah dan hina... insan yang serba kekurangan... sesekali aku jahil... tapi dengan pengalaman dapat mengajar aku erti kehidupan...
mana kawan mana lawan...
mana original mana plastik....
mana plastik mana sepastik.... (ade ke??)
tp sume tu akan aku lalui....
tapi manusia sekarang banyk hipokrit...
dan aku bangga kerana aku dapat menjadi diri aku yang sebenar ... walaupon aku tahu aku ada kekurangan tapi aku rasa banyak kelebihan yang aku ada dari kekurangan....
biar orang sayang kita dengan apa yang kita ada jgan kita adakan mende yang tak de utk org sayangkan kite....

alangkahnya indah dunia kalau aku tidak dewasa... sentiasa menjadi anak kecil... yang hanya tahu berlari riang ria... tanpa perlu mengambil tahu hal hati dan perasaan orang disekeliling aku...
hanya mak dan abah saja d hati....

No comments: